SNS claimt ‘Uitbetaaldag’ middels media-inzet TMG

Adverteerder: SNS Bank
Doelstelling: bekendheid creëren rondom het feit dat SNS als enige grootbank, rente op de betaalrekening geeft. Daarnaast claimen van de term ‘Uitbetaaldag’
Doelgroep: Nederlanders 25-40 jaar.

Sander Hengeveld, Communicatie adviseur SNS Bank:
“Met Uitbetaaldag weten we een moment te pakken dat vrijwel iedere Nederlander herkent: die dag dat je salaris – en in mei ook nog eens je vakantiegeld – wordt bijgeschreven. Met Metro print, digitaal, social en de lezers de influencers van Blogsociety is een sterk umfeld gecreëerd waar we op een relevante manier met onze betaalrekening propositie op dat moment inhaken.”

Situatieschets

Het moment dat je salaris op je rekening wordt gestort, is voor velen een moment waar iedere maand naartoe geleefd wordt. De maand mei is extra fijn, want naast het salaris komt dan ook het vakantiegeld binnen. Marktonderzoek laat zien wat Nederlanders met hun salaris en vakantiegeld doen. En op welke dag in 2015 de meeste mensen hun geld ontvangen: vrijdag 22 mei. Die dag is door SNS uitgeroepen tot Uitbetaaldag. Uitbetaaldag en de resultaten van het onderzoek zijn grootscheeps opgepakt door pers en media en is aanleiding om in aanloop naar vrijdag 22 mei te starten met institutionaliseren van ‘Uitbetaaldag’.

 

 

 

    

Mediakeuze

Metro
In aanloop naar Uitbetaaldag op vrijdag 22 mei verschijnt op de maandag ervoor in Metro en op metronieuws.nl een redactioneel artikel over de komende 'Uitbetaaldag', gebaseerd op de uitkomsten van het onderzoek van SNS. Het artikel wordt breed opgepakt, waaronder op DFT, Nu.nl, RTL Nieuws en Radio 538. Daarnaast stelt Metro lezers de vraag wat zij doen met het salaris en vakantiegeld dat zij deze maand ontvangen.

Deze vraag stelt Metro ook op zijn sociale kanalen Twitter en Facebook. De volgers van Metro (ruim 200.000 ) delen het artikel, ‘liken’ het en reageren erop. Uitbetaaldag leeft onder Nederlanders!

 

 

Ook op Metronieuws.nl wordt de vraag in een redactionele <wat?> gesteld. Om de koppeling met SNS nog sterker te maken, verschijnt vanaf de dag van de oproep een week lang een advertorial van SNS op een vaste positie in de sidebar. Op de mobiele site van Metro wordt een half page banner vertoond die 500.000 impressies over drie dagen genereert. Met een gemiddelde CTR van 0,46% heeft deze campagne bovengemiddeld gescoord.

Op 22 mei zijn de leukste foto´s op de pagina @Metro geplaatst. Op dezelfde dag staat er een opvallende 1/3 pagina advertentie waarin SNS de boodschap koppelt: Fijne #Uitbetaaldag. En die is bij SNS wel heel leuk. Want op een betaalrekening van SNS krijg je rente over je welverdiende centen.

 

 

SNS speelt slim in op de inzendingen door te reageren via social media. Zo wordt #Uitbetaaldag nog nadrukkelijker geclaimd.

 

 

Blog Society

Op Blog Society zijn vijf blogs ingezet om de link naar het onderzoek van SNS te maken. In de artikelen laten de bloggers zien wat zij van plan zijn met hun (vakantie)geld op Uitbetaaldag. Via de social kanalen van de bloggers worden alle artikelen gepushed, daarnaast worden vijf invloedrijke social influencers ingezet. Verder genereren het platform www.blogsociety.nl, een widget op VROUW.nl en Telegraaf.nl zoveel mogelijk traffic naar de blogs.

 

 

Benieuwd naar de blogs? Kijk voor enkele voorbeelden op:

Resultaten

ROI van 266% op PR, significante stijging aantal Facebook volgers.

24 May
Home Adverteerders Cases SNS claimt ‘Uitbetaaldag’ middels media-inzet TMG
To the top