Merkbekendheid Jan Doets gestegen na multimediale campagne

Wie: Jan Doets
Wat: Merkbekendheid en merkkennis van Jan Doets toegenomen na inzet multimediale TMG campagne.
Doelstelling: Jan Doets positioneren als specialist voor reizen naar Amerika en Canada.
Doelgroep: Mensen die geïnteresseerd zijn in een reis naar Amerika of Canada.

Mediakeuze

Jan Doets zet voor de campagne De Telegraaf (de Reiskrant), Metro, Telegraaf.nl en SkyRadio in:

  • De gebruikers van de verschillende TMG media zijn aantoonbaar geïnteresseerd in reizen naar Canada en de VS.
  • Jan Doets past bij het merk De Telegraaf. De keuze voor de Reiskrant wordt bevestigd door het bereik van de Reiskrant: mensen die meer tijd steken in het voorbereiden van een reis. Deze doelgroep wordt ook via Sky Radio bereikt.
  • Metro vult de doelgroep van De Telegraaf goed aan: Metro lezers zijn actief en meer dan gemiddeld geïnteresseerd in stedentrips.

Invulling campagne

Jan Doets zet voor de campagne De Telegraaf (de Reiskrant), Metro, Telegraaf.nl en SkyRadio in:

  • Met branded content wordt een hele grote groep lezers bereikt. Er wordt ingespeeld op de ervaringen die mensen al hebben met VS en Canada. Het roept emoties op. Hierop inhaken is effectief.
  • De commerciële uitingen wakkeren de interesse voor Jan Doets aan.
  • Met en win-actie speelt de campagne in op het ‘dat wil ook’ gevoel.
  • Een online special wordt bezocht door de groep ‘serieus geïnteresseerden’.

 

Resultaten

Het aantal positieve associaties bij het merk Jan Doets is met 16,2 procent is gestegen gedurende de looptijd van de campagne (november 2014 t/m februari 2015). De kennis van het merk is gedurende de campagne periode gestegen van 37 procent naar 43 procent. Kortom, de doelstellingen zijn ruimschoots behaald.

30 Mar
Home Adverteerders Cases Merkbekendheid Jan Doets gestegen na multimediale campagne
To the top