1.060.000
lezers per dag
310.000
fans
15.612.901
bezoeken per maand

Metro

Metro is hét shareable news- en entertainment platform in het Openbaar Vervoer van Nederland. Via diverse kanalen biedt Metro relevante content gericht op lezers van 18 tot 34 jaar. Via print, online, social, mobiel of live op de stations is Metro 24/7 connected met de doelgroep.

Shareable news, lifestyle, entertainment en werk & geld zijn de 4 kernwaarden van Metro. Naast deze kernwaarden staat interactie met de lezer binnen het hele platform centraal. Via de hashtags happylines, treinleven en door middel van de social media accounts, biedt Metro een podium voor OV-reizigers.

 

De krant 

Metro is de enige gratis krant van Nederland. Ruim 1,1 miljoen mensen lezen Metro dagelijks aan het begin van de dag in de trein, tram of bus. De krant opent met nieuwspagina's, en in de regio’s Amsterdam en Rotterdam wordt dit aangevuld met regionaal nieuws. Naast dagelijks sportnieuws bevat Metro ook entertainmentrubrieken waarin experts lezers bijpraten over nieuws, achtergronden gossip uit de wereld van showbizz, media, film, games, muziek, mode en lifestyle.

Metro biedt adverteerders diverse mogelijkheden om extra attentiewaarde te genereren, middels:

  • Branded content pagina’s / column;
  • Outsert;
  • Cut-out;
  • Glossy-outsert;
  • Sampling op stations.

Het effect van deze mogelijkheden is te zien in onderstaande video’s:

Metronieuws.nl 
De (mobiele) website Metronieuws.nl houdt bezoekers 24 uur per dag up-to-date. Naast het laatste nieuws uit binnen- en buitenland en nieuws op het gebied van economie, sport en entertainment biedt Metronieuws.nl spraakmakende columns, blogs, lezersacties en meer. Ook brengt Metronieuws.nl regionaal nieuws uit de regio’s Amsterdam en Rotterdam. 

De bezoekersaantallen van Metronieuws.nl zijn explosief gegroeid. Sinds januari 2014 is het bezoek via de desktop bijna verdrievoudigd naar 1.711.000 unieke bezoeken per maand (bron: Google Analytics juli 2015). Het bezoek aan de mobiele website is maar liefst vertienvoudigd naar 3.688.525 unieke bezoeken per maand.
(bron: Google Analytics juli 2015)

Metro social 
De mediaconsumptie van Metro lezers vindt voor een groot deel plaats op en via social media. Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat zijn voor Metro daarom belangrijke traffic generators. Metro kent substantiële aantallen vaste volgers in diverse kanalen: 

  • Facebook.com/Metro 310.000 volgers 
  • Twitter.com/Metro 27.500 volgers 
  • Instagram.com/metroholland 11.000 volgers 

FactFlash

  • Metronieuws.nl realiseert 93% meer unieke bezoekers in juli 2015 t.o.v. september 2014. (sept. 2014 2,8 miljoen uniek – juli 2015 5,4 miljoen uniek);
  • Het aantal Facebook-likes steeg afgelopen jaar met 146%van 96.000 likes in sept 2014 naar 236.000 likes hedendag (index 246);
  • Gemiddeld bereikt een Facebookpost van Metro in totaal 3,2 miljoen mensen.

(bron: Google Analytics, sept. 2015)

23 Jan
Home Merken Metro
To the top