550.000
fans

Metro

Metro is hét nieuwsmedium voor jongeren en jongvolwassenen. Metro brengt je bij in woord en beeld over de wereld om je heen, lifestyle, entertainment en werk & geld. Metro bereikt en activeert zijn doelgroepen via de krant in het OV, op metronieuws.nl, via de Metro app en op zijn social media kanalen. 

Metro heeft een totaal merkbereik van 5.129.000 personen, 1.638.000 online bereik en 959.500 bereik in print. 

  • Facebook.com/Metro 410.385 volgers
  • Twitter.com/Metro 48.200 volgers 
  • Instagram.com/metro 29.400 volgers 

Het Metro platform is een onmisbare schakel voor studenten en young professionals in het OV en is onderdeel van de timeline van de millennial, die als geen ander thuis is in de digitale wereld. Een likeable en shareable medium waar commercie en redactie samenkomen. De traditionele bereikspiek in de ochtendspits verandert met de lancering van de app en de nieuwe mobiele site naar bereik gedurende de hele dag.

Het bereik van Metro onder millennials het grootst is van alle dagbladen.

Engagement
Metro streeft naar een hoog engagement met zowel adverteerders als de doelgroep. Commerciële mogelijkheden binnen het platform bestaan uit advertenties, display en pre-roll, native proposities en (e-) commerce as a service. Metro is in staat de doelgroep in beweging te krijgen omdat merk, aanbod, actie of product altijd onderdeel zijn van het concept en passen bij de beleving van de millennial. De volgende cases laten de kracht van het Metro platform zien voor verschillende adverteerders:

Slimme verspreiding
Het bereik van Metro krijgt een kwaliteitsimpuls door een gerichtere en slimmere verspreiding van de papieren krant. Metro wordt op de 50 grootste stations van Nederland en via GVB en RET gedistribueerd, zodat de millennial nog specifieker wordt bereikt.

Sweet spots
Binnen de vier Metro contentdomeinen (de wereld om je heen, lifestyle, entertainment en werk & geld) benoemt Metro ‘sweet spots’. Dit zijn thema’s waar de behoefte van de millennial, het belang van commercie en inhoud samenkomen. Binnen de sweet spots bouwt Metro geloofwaardigheid op bij consument en adverteerder. Al deze ontwikkelingen maken van Metro nog nadrukkelijker hét platform om de millennial te bereiken en te activeren. 

 

17 Aug
Home Merken Metro
To the top