1.060.000
lezers per dag
502.000
fans
15.612.901
bezoeken per maand

Metro

Metro is hét digitale én printmerk dat gericht is op activatie van millennials.  Met de restyling van de gratis krant, de ontwikkeling van de Metro-app en de nieuwe website metronieuws.nl maakt Metro in 2017 de transitie naar een crossmediaal platform rond.

De wereld om je heen, lifestyle, entertainment en werk & geld zijn de 4 contentdomeinen van Metro. Naast deze domeinen staat interactie met de lezer binnen het hele platform centraal. Via de app, de hashtags happylines, treinleven en door middel van de social media accounts, biedt Metro een podium voor OV-reizigers. Via onze social kanalen bereiken wij al honderduizenden fans, dit worden er dagelijks meer: 

  • Facebook.com/Metro 443.500 volgers (2017)
  • Twitter.com/Metro 39.750 volgers (2017) 
  • Instagram.com/metro 18.300 volgers (2017) 

Het Metro platform is een onmisbare schakel voor studenten en young professionals in het OV en is onderdeel van de timeline van de millennial, die als geen ander thuis is in de digitale wereld. Een likeable en shareable medium waar commercie en redactie samenkomen. De traditionele bereikspiek in de ochtendspits verandert met de lancering van de app en de nieuwe mobiele site naar bereik gedurende de hele dag.

De laatste NOM-cijfers tonen aan dat het bereik van Metro onder millennials het grootst is van alle dagbladen.

Engagement
Metro streeft naar een hoog engagement met zowel adverteerders als de doelgroep. Commerciële mogelijkheden binnen het platform bestaan uit advertenties, display en pre-roll, native proposities en (e-) commerce as a service. Metro is in staat de doelgroep in beweging te krijgen omdat merk, aanbod, actie of product altijd onderdeel zijn van het concept en passen bij de beleving van de millennial. De volgende cases laten de kracht van het Metro platform zien voor verschillende adverteerders:

Slimme verspreiding
Het bereik van Metro krijgt een kwaliteitsimpuls door een gerichtere en slimmere verspreiding van de papieren krant. Metro wordt op de 50 grootste stations van Nederland en via GVB en RET gedistribueerd, zodat de millennial nog specifieker wordt bereikt.

Sweet spots
Binnen de vier Metro contentdomeinen (de wereld om je heen, werk & geld, lifestyle en entertainment) benoemt Metro ‘sweet spots’. Dit zijn thema’s waar de behoefte van de millennial, het belang van commercie en inhoud samenkomen. Binnen de sweet spots bouwt Metro geloofwaardigheid op bij consument en adverteerder. 'Events' is hier een voorbeeld van.

Al deze ontwikkelingen maken van Metro nog nadrukkelijker hét platform om de millennial te bereiken en te activeren. 

25 Jun
Home Merken Metro
To the top