TMG bezorgt Tour-campagne Jumbo vliegende start

Wie: Jumbo
Wat: Limited Edition Retro Wielershirt
Doelstelling: Jumbo Tour de France actie onder de aandacht brengen
Doelgroep: Supermarktklanten

Buzz op social media

Opschudding in wielerminnend Nederland; Joop Zoetemelk biedt zijn gele trui op Marktplaats te koop aan ‘wegens gebrek aan kastruimte’. Het bericht wordt opgepikt door alle grote nieuwssites van Nederland, komt dezelfde avond voorbij in RTL Late Night en de oud-wielrenner zelf wordt gebeld door NOS-radio Langs de Lijn. De advertentie is dan inmiddels bijna 64.000 keer bekeken en veroorzaakt een grote buzz op social media. Deze buzz wordt nóg groter door een exclusieve GeenStijl TV-reportage: GSTV-verslaggever René van Leeuwen weet door een razendsnel geplande roadtrip het shirt van Joop Zoetemelk te bemachtigen.

Bereik van ruim 3,5 miljoen mensen

De GSTV-video is ruim 450.000 keer bekeken en realiseert een bruto bereik van 3,5 miljoen Nederlanders. Een enorm succesvolle start dus van de Jumbo-campagne waarin deze viral rondom Joop Zoetemelk een prominente rol speelt. Klanten van de supermarkt kunnen namelijk bij Jumbo sparen voor een Limited Edition Retro Shirt, gebaseerd op de gele trui waarmee Zoetemelk in 1980 wordt beloond voor zijn eindzege in de Tour de France.

GeenStijl, Dumpert, Sp!tsnieuws.nl, Telesport, VROUW, Metro en Upcoming

In het vervolg van de campagne, een concept ontwikkeld door Crossmedia-lab (Afdeling Commercie TMG Landelijke Media), komen meerdere TMG-titels aan bod. In Telesport worden Nederlandse oud-Gele Truidragers geportretteerd, bovendien treedt Jumbo tijdens de Tour de France op als sponsor van de dagelijkse klassementen in Telesport. VROUW, Metro en Upcoming geven de campagne gedurende een aantal weken ook een extra boost.

Results

De Marktplaatsadvertentie van Joop Zoetemelk is bijna 64.000 keer bekeken en zorgde voor een grote buzz op social media. De exclusieve GSTV-reportage is 450.000 maal bekeken en realiseert een bruto bereik van 3,5 miljoen Nederlanders. Kortom, een enorm succesvolle kick-off van de Jumbo-campagne.

14 Dec
Home Adverteerders Cases TMG bezorgt Tour-campagne Jumbo vliegende start
To the top