TMG en Schiphol bieden ondernemers inspiratie

Wie: Schiphol
Wat: Vliegtickets naar wereldsteden voor ondernemers
Doelstelling: Go Multinational Campagne van Schiphol onder de aandacht brengen
Doelgroep: Ondernemers met internationale ambities

 

Situatieschets

Schiphol heeft een uitgebreid netwerk van bestemmingen; maar liefst 317 wereldsteden kunnen rechtstreeks worden bereikt. Via de Schiphol Go Multinational campagne wordt dit bij internationaal ondernemend Nederland onder de aandacht gebracht. Op een speciaal voor de campagne gebouwd online platform worden voor ondernemers relevante, zakelijke  facts & figures van deze wereldsteden beschikbaar gemaakt. TMG ontwikkelt in samenwerking met UM Studios een plan om enerzijds traffic te genereren naar het online platform en anderzijds inspiratie te bieden voor ondernemers met internationale ambities.

Droomprijs

Centraal in de campagne staat een droomprijs voor elke ondernemer die aan de weg timmert en zijn geluk eens over de landsgrenzen wil beproeven. Voor de winnaar wacht een tijdelijk pop-up-office in een buitenlandse bestemming naar keuze.

Mediakeuze

In een online special van november 2014 t/m februari 2015 op DFT.nl worden inspirerende ondernemersverhalen gedeeld. Daarnaast worden door Telegraaf Video Media een drietal ondernemers geportretteerd, deze video’s zijn goed bekeken en veel gedeeld via de diverse social kanalen. In De Financiële Telegraaf worden ondernemers door middel van advertenties gewezen op de mogelijkheid op aan de wedstrijd mee te doen. Uiteindelijk vullen ruim 100 ondernemers een uitgebreid pitchformulier in. De traffic naar de online special wordt aangejaagd door onder andere diverse posities binnen DFT.nl en DFT Ondernemen en door relevante DFT-nieuwsbrieven in te zetten.

In de aanloop naar de finale worden 5 finalisten geportretteerd. Dit gebeurt wederom middels Telegraaf Video Media-videoreportages en tevens via artikelen in de online special. Tijdens de finale op 4 februari verdedigen de finalisten live hun motivatie voor de Go Multinational-jury. Tarique Arsiwalla van Protix Biosystems komt als winnaar uit de bus en hij gaat medio mei 2015 naar de Chileense hoofdstad Santiago de Chile. Zijn verblijf wordt door middel van video weblogs (vlogs) in de online special op DFT.nl vastgelegd die speciaal voor de gelegenheid tijdelijk terugkeert op DFT.nl.

 

24 Jul
Home Adverteerders Cases TMG en Schiphol bieden ondernemers inspiratie
To the top