TMG stelt cross-mediaal pakket samen voor Webasto

Wie: Webasto Thermo & Comfort Benelux B.V.
Wat: Open daken voor auto's
Doelstelling: Awareness creeëren voor het aftermarket open dak en de groei van de verkoop stimuleren
Doelgroep: Automobilisten die graag een open dak willen in een bestaande auto.

Jeroen Soepnel, Marketing Manager Benelux bij Webasto:
“TMG heeft goed naar ons geluisterd en een cross-mediaal pakket samengesteld met, gegeven het budget, een voor Webasto hoog bereik in de doelgroep.”

Situatieschets en doelgroep

Webasto kampt met een teruglopende verkoop in aftermarket opendaken en wil de verkoop een nieuwe impuls geven. De doelstelling van de campagne was om awareness te creeëren voor het aftermarket open dak en om de groei van de verkoop stimuleren.

Doelgroep

Automobilisten die een nieuwe auto (gaan) kopen, maar waarvoor af-fabriek geen open dak beschikbaar is of kiezen voor een voorraad auto zonder open dak. Daarnaast richt de campagne zich ook op automobilisten die graag een open dak willen in hun huidige auto.

Mediakeuze

Cross-mediaal concept: RTL Autowereld, Autovisie activatiecampagne, activatie op de AutoRAI i.s.m. Autovisie, Gaspedaal campagne.

Resultaten

Ruim 1.200 leads tijdens de AutoRAI en 40% meer websitebezoek in de week van de RTL Autowereld uitzendingen.

20 Nov
Home Adverteerders Cases TMG stelt cross-mediaal pakket samen voor Webasto
To the top