1.751.000
lezers per dag
17.600
fans
337.000
lezers per editie

Autovisie

Autovisie is het grootste automotive mediaplatform van Nederland. Via dit platform is het mogelijk om middels meerdere mediumtypen en -kanalen een groot en additioneel bereik op te bouwen onder auto-geïnteresseerden én andere specifieke doelgroepen. Door de jarenlange ervaring – het merk Autovisie bestaat al sinds 1956 – de deskundige verslaglegging en onafhankelijke positie, is Autovisie zowel voor consumenten als voor de branche de autoriteit in automotive media. Mede om die reden speelt Autovisie een hoofdrol bij de ‘Car of the Year’-verkiezing.

Autovisie is dé autoriteit in Nederland op automotive-gebied en brengt vanuit een internationaal netwerk relevant autonieuws uit de gehele wereld. Autovisie biedt lezers naast het magazine een multimediaal platform en bereikt consumenten in alle fasen van het aanschafproces van een auto. De trouwe lezersgroep zorgt door de jaren heen voor een stabiel aantal abonnees. Het merk in cijfers: het Autovisie platform bereikt bijna 1,2 miljoen lezers (periode 2015-I/2015-II​), 24%(!) van de magazine lezers (index 150) overweegt een auto aan te schaffen, 51% van de magazine lezers heeft een jaarinkomen hoger dan € 39.000,-.
 

Autovisie magazine
De opinieleider onder de Nederlandse autobladen

Elke twee weken verschijnt Autovisie magazine; de informatie- en inspiratiebron voor autoliefhebbers in Nederland. Het magazine heeft een trouwe lezersgroep, waaronder veel abonnees die zich al jarenlang verbonden voelen met de redactie die graag inspireert en enthousiasmeert, informeert en opinieert. Autovisie maakt samen met een aantal gerenommeerde buitenlandse automotive media deel uit van een internationaal netwerk en beschikt over diepgaande content en autonieuws uit de hele wereld.

Autovisie in De Telegraaf
De Autovisie pagina is op vrijdag en zaterdag een gewaardeerd vast onderdeel in dagblad De Telegraaf. De Autovisie pagina in het dagblad biedt de lezers verdieping op specifieke, actuele onderwerpen.  

Autovisie boeken
Autovisie is uitgever van bekende titels als het Autovisie Jaarboek, het boek Stuurmanswegen en de Oldtimercatalogus. Het Autovisie Jaarboek biedt het complete jaaroverzicht van alle verkrijgbare auto’s in 500 pagina’s met technische gegevens, testen, prijzen en leasetarieven.

Autovisie.nl
Autovisie.nl brengt dagelijks als eerste het laatste autonieuws en dient als bron van autonieuws voor telegraaf.nl. Daarnaast biedt autovisie.nl onder andere videoreportages, alle testverslagen sinds 1956, Autovinder, de Car of the Year-verkiezing, autovisieblog.nl en specials. autovisie.nl bereikt een enorm publiek van autokoper tot hardcore autoliefhebber, van occasionjager tot leaserijder.

Autovisie TV
Op Autovisie TV verschijnen dagelijks de nieuwste video's over nieuwe auto's en testen, fun video's en opnames tijdens de autoshows.

Autovisie nieuwsbrief
Elke twee weken ontvangen 25.000 lezers op vrijdag de Autovisie nieuwsbrief. Op de dag van verschijning van het magazine ontvangen zij de tweewekelijkse aanbieding en het laatste nieuws.

Autovisie app
Altijd en overal toegang tot het laatste autonieuws, kritische autotests, opinie van onze experts, reportages en opvallende auto feiten. De Autovisie iPad app biedt video´s, visuals en extra beeldmateriaal en biedt de mogelijkheid Autovisie Magazine als e-magazine te lezen op de iPad. De app maakt voor de lezer hele jaargangen archief beschikbaar en brengt het magazine 24/7 binnen bereik.

Autovisie evenementen 

Cars & Coffee
Honderden autoliefhebbers komen jaarlijks bijeen tijdens Cars & Coffee om hun supercars en andere bijzondere auto’s te tonen terwijl erkende barista’s koffie serveren. Cars & Coffee biedt autoliefhebbers de mogelijkheid  de redactie soms ook adverteerders te ontmoeten. Cars & Coffee wordt op diverse locaties georganiseerd.

Drive-in
Regelmatig organiseert Autovisie op het terrein van TMG in Amsterdam een originele drive-in filmavond. Doorgaans betreft dit speciale (voor)premières, exclusief door Autovisie lezers worden. Met een groot scherm, popcorn en hotdogs beleven onze lezers een prachtige avond in hun eigen autobioscoop. 

RTL Autovisie
RTL Autovisie is een onafhankelijk programma over auto’s en alles wat daarmee te maken heeft. Beleving, smaak, passie, discussie, alles komt aan bod. RTL Autovisie is het eerste Nederlandse praatprogramma dat onbevangen het laatste autonieuws, spraakmakende onthullingen en reportages brengt. Het nodigt kijkers uit om zich over auto’s te verbazen, er om te lachen, van te genieten en er op basis van actualiteit of gewoon passie eindeloos over te praten. De gesprekken vinden plaats op verschillende plekken in de studio, die afhankelijk van de uiteindelijke inhoudelijke onderwerpen en wensen van de sponsoren kunnen worden gebruikt en eventueel voorzien van specifieke elementen; een smeerput, een brug, onderdelen, gereedschappen, olievaten of bijvoorbeeld bestickerde auto’s. RTL Autovisie elke vrijdagavond te zien is op RTL 7 om 22.00 uur, er kijken gemiddeld 200.000 mensen.

Autovisie social
Interactie met de lezer vindt o.a. plaats via Facebook en Twitter. Het aantal ‘social shares’ bedraagt op Facebook ruim 14.500 volgers, via Twitter 17.900 volgers, via Instagram ruim 5.000 volgers en via Pinterest bijna 900 volgers.

FactFlash

  • RTL Autovisie is elke vrijdagavond te zien om 22.00 uur op RTL 7 en trekt gemiddeld 200.000 kijkers, 150.000 kijkers bekijken de gemiste uitzending van RTL Autovisie tijdens de herhaling.
25 Feb
Home Merken Autovisie
To the top