120.000
bezoeken per maand
15.000
fans

Classic FM

Het populaire klassieke radiostation Classic FM brengt non-stop klassiek voor iedereen. De luisteraar geniet 24/7 van zorgvuldig gekozen klassieke muziek op basis van actuele trends en ontwikkelingen en herkenbaarheid van stukken. Ook jonge musici krijgen een podium;- op Classic FM zijn de broers Jussen, Iris Hond en Remy van Kesteren te horen naast arrivés als Ludovico Einaudi en Ennio Morricone. Van maandag tot en met vrijdag staat elke avond tussen 19.00 en 21.00 uur een wisselend thema in de programmering centraal, variërend van Movies Monday en Lounge Classics tot Feel Good Friday. Op zondagmorgen staat Smooth Sundaymorning geprogrammeerd, gevolgd door de Classic FM Top 20.

Bereik en profielen

Classic FM is overal te ontvangen via DAB+, de kabel, apps voor iOS en Android en Classicfm.nl.

Met het format van lichte en populaire klassieke muziek bereikt Classic FM 629.000 verschillende luisteraars per week. De verhouding Man/Vrouw is 50%/50%. De doelgroep 50 jaar en ouder is de kern doelgroep van Classic FM, maar ook steeds meer jongere luisteraars weten het station te vinden door populaire programma’s als Movies Monday, Smooth Sunday Morning en de Classic FM Top 20.

Verschijningsvormen

Classicfm.nl
Classicfm.nl biedt informatie over de playlists, lopende acties, programma’s en programmering. Voor adverteerders biedt Classicfm.nl uitgebreide sponsor-, online display en video pre-roll mogelijkheden. Maandelijks weten ruim 120.000 unieke bezoekers - klassieke muziekliefhebbers in dit geval – hun weg naar Classicfm.nl te vinden. 

Streaming
De Classic FM-stream wordt maandelijks bijna 1,2 miljoen keer gestart door 222.000 verschillende luisteraars. De Classic FM-player biedt mogelijkheden voor zowel pre-rolls (inclusief co-ad) als online display.

(bron: NLO/GfK ma-zo 06:00-24:00 ‘15, Google Analytics en Triton Digital jan ‘16)
 

25 Jun
Home Merken Classic FM
To the top